torsdag 20 januari 2011

DET SOM GÖMS I SNÖ.........

Julrosen utomhus.



Kommer upp i tö.........


Nu börjar det massiva snötäcket töa bort lite och jag har lyckats lokalisera min julros i rabatten. Den har fått lite hjälp att komma fram i dagsljuset. Jag planterade ut den förra våren så den kanske blommar nästa år om jag har tur. Dessutom fröar den av sig så det finns flera små söta julrosplantor bredvid. Men jag undrar när på året de blommar? Är det någon som vet?



Jag precis kommit hem från jobbet till ett öde och tyst hus. Ni anar inte vilken lyx det är när man nästan aldrig är ensam hemma. Eftersom jag kommer hem sist från jobbet om dagarna är alla redan på plats och det är ofta kompisar eller pojkvänner och flickvänner här. Musik dunkar från flera rum i huset och teveapprater står på. Full rulle med andra ord därför är det så otroligt skönt med den här stillheten någongång ibland. Snart är barnen utflugna och då kommer jag väl att sakna det motsatta.






Köpte dessa söta "Chanel-liknande" ballerina skor igår när jag och K var ute och röjde i butikerna man börjar bli så gammal nu så alla skor högre än 3 mm orkar man inte gå omkring i till vardags. Tyvärr får de nog vila några månader i garderoben till våren dyker upp. K (min lilla copy-cat) köpte en likadan fin jacka som jag har från Lexington fast en grön. Hon kommer säkert inte att ha den på sig varje dag eftersom hon har massor med jackor (jack-fetishen) men så fort vi ses och hon har den på sig kommer vi att vara "twins" för jag har ju på mig min varje dag (då jag bara har en jacka) ha ha.



Nu ska jag njuta av stillheten här hemma!



Kram F



2 kommentarer:

  1. Jag har också en julros i rabatten, den blommar i februari. den står dessutom jättelänge, fram i april ungefär. Men jag skyddar min noga mot mördarsniglar, det är en kamp som heter duga!
    Får nog ta och ta bort all snön den ligger under jag med..
    BALLERINA, nu är det ta mig tusan vår SNART, basta..

    KRAM Tina

    SvaraRadera
  2. Söta skor! Hos mig är det också låga, låga klackar vanligtvis.

    SvaraRadera