lördag 3 januari 2015

PULLED PORK





Det här årsskiftet känns mer speciellt än något annat tidigare och absolut inte i någon negativ mening utan tvärtom. Jag lämnar mitt jobb och en bransch som jag halkade in i på ett bananskal för över 20 år sedan. Nu skolar jag om mig för att jobba i vården som jag drömt om i många år. Galet säger många då det är både slitsamt och underbetalt men jag vill verkligen det här och ska absolut ge min dröm en chans. 




Vi har en halv gris i frysen så det finns inte så mycket annat att välja på till middag. Idag blev det Pulled Pork med ris, sallad och en grymt god vitlökssås från Felix i plastflaska. Glömde att fota den men det är ett hett tips. Ett glas vin slank också ner det är ju ändå lördag.

Mina nyårslöften är att borsta tänderna två gånger om dagen (jag hoppar ibland gärna över en gång), använda tandtråd och äta frukost varje dag. A piece of cake! Har ni några?


I morgon blir det målning och ja vi ligger lite efter i sovrumsrenoveringsschemat (men bara fyra dagar), hoppas ni har en skön lördagskväll!



Kram




7 kommentarer:

  1. Wow, underbart att följa sin dröm och hoppa, jag tankar lite inspiration hos dig tror jag :). Heja dig!

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du är enormt modig! Vilket steg! Grattis! Grymt bra jobbat...
    Här
    Ligger tvättstuga-schemat ca 7 dagar efter, min man får
    Så mycket annat att göra, hittade honom i garaget där
    Han liksom inte gjorde nåt (enligt mig), oväntade besök, någon extra hockeyträning som plötsligt dök upp, ja ja vi är ju lediga men bara endag till får han ledigt hehe

    Grattis igen till din att du uppfyllde din dröm
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Pulled pork gillar min man också...och tillagar det ibland till oss ;))...gott med ett glas rött till :))
    Jag har inte gett några nyårslöften...never !!...men jag kommer att göra det jag känner för och det som jag vill göra och ingen annan ska ha några åsikter (jo visst får dom ha det ) men jag lever mitt liv och gör som jag känner och vill ;)))...det kanske är ett nyårslöfte ändå, haha....nä, jag har alltid gått min egen väg...för det mesta iaf...
    Kram på dej....ha det gott nu ;))
    Bia

    SvaraRadera
  4. Det kommer att bli så bra, tror jag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du gör heelt rätt vännen, man måste våga följa sina drömmar, man lever bara en gång. Det kommer bli toppen, vården kan vara lyckliga som får dig:)

    Fin söndag till dig
    Kraam

    SvaraRadera
  6. Du gör helt rätt i att lämna den branschen och gå vidare med din dröm.
    Pengar är absolut nödvändiga men de är inte allt och att få leva ut en dröm betyder så mycket!!
    Jag skrattade gott åt dina nyårslöften :).
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Jag måste verkligen säga GRATTIS till ditt nya jobbval. Jag kan inget annat än säga att jag beundrar att du vågar. MYCKET bra gjort!
    Man ska inte dö nyfiken - så de så!!

    Kraaaam

    SvaraRadera